torsdag 16 juni 2011

grönsaksdjungel

insåg att det var länge sedan jag uppdaterade grönsakslandet. det har hänt en del sen sist kan man lugnt påstå.


sockerärtorna är dock motsträviga och vägrar klättra på dom fina pilstöden jag köpt. istället slingrar dom sig runt rädisor och sig själva i ett mer horisontellt växtsätt. jag är där och rättar till dom minst en gång per dag. otacksamt!


potatisdjungeln är nu säkert 70 cm hög och har precis fått blomknoppar!


det bidde inga kryddor i sista lådan. istället åkte det ner några extra potatisar jag hade liggande. dom har kikat upp med rekordfart tack vare senaste tidens julivärme.


även lavendeln har skjutit fart och växt till sig rejält. har kommit massor med blomstänglar som är på väg att slå ut. väntar med spänning på färgprakten.

6 kommentarer:

Vibe sa...

Sikke en dejlig blog du laver, vil hygge mig med at læse hvad du gør.
Skønne grønsager må jeg sige.

voxgirl sa...

vad roligt med en läsare från danmark! välkommen och hoppas du trivs. :)

Anonym sa...

Vilken skörd! Nu kommer ni att ha mat på bordet länge!

voxgirl sa...

faktum är att både rädisor och sallad växer fortare än vi (mest jag) hinner äta! snart får jag nog bjuda snälla grannen på några blad innan det förfars...

Johanna sa...

Jag kommer gärna och hjälper till att äta. Det ser supersmarrigt ut :-)

voxgirl sa...

ja det tycker tydligen rådjuren/haren också för nu har vi fått lite oombedd hjälp i grönsakslandet och med rosenbusken. dock har dom varken ätit sallad eller rädisor som finns i överflöd, utan gett sig på morötter, mangold och rödbetor ännu under tillväxt. *morr*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...