söndag 17 april 2011

worker weekend

oj oj vad maken och jag har hållit igång i helgen! den blev allt annat än lugn. förutom ny shoppingtur till ikea, rusta och granit (numera är jag lycklig ägare till planteringsbordet, samt brickbordet i zink), lyckades vi lägga beslag på 20 st klottujor till häcken som äntligen skall få sig ett välbehövligt ansiktslyft detta år.


maken tog itu med att byta ut murbelysningen, en riktig surdeg som släpat efter alldeles för länge.


jag började gräva ut för lavendelrabatten nere vid gräsmattan. cirka en sjättedel är kanske gjord, så mycket återstår ännu innan vi kan åka och köpa plantor.


jag skruvade ihop sex av dom nio pallkragarna. efter dom kvarvarande tre väntar sedan spackel och målarfärg.


dessutom vårstädade vi dammen. allt vatten tappades ut...


...alla stenarna tvättades i såpvatten och dammduken torkades ren från 3 miljoner tallbar, sand och gamla löv. så nu är den skinande ren och redo för sommarsäsongen! *belåten*


till och med grillen fick sig en avhyvling innan årets första grillmiddag serverades. :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är så flitiga och ordningsamma! En fröjd! Man blir inspirerad och imponerad!

M v h
Mystiske törnskogsbon

Anonym sa...

Tack för allt ert trädgårdsskräp! Det håller mig sysselsatt, glad, men ledbruten....

M v h
Grannen D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...