söndag 24 april 2011

som grädde på moset

eftersom jag uppenbarligen inte tycker att jag har tillräckligt att göra med häcken, odlingslådorna, magnoliarabatten, norrsidan och kökssidan, beslöt jag mig hastigt och lustigt för att göra ett 11,5 meter långt flätat pilstaket till lavendelrabatten nere vid gräsmattan (ja, det är den till höger i bild). så efter påskbesöket hos svärmor, kom jag inte bara hem med dom utlovade äppellådorna, utan också med hela bilen full med en mindre skog av långa pilslanor.

så efter att jag grävt det allra sista på rabatten idag, gjorde jag sen ett fint, lågt staket som skall avgränsa mot gräsmattan. praktiskt också att dölja det allra nedersta på lavendelbuskarna som ju ofta ser lite risiga ut nertill efter ett par år... så nu saknas bara ett par säckar jord och en hel hop med lavendelplantor! :D



1 kommentar:

Anonym sa...

Jättesupergulligt och snyggt!

M v h
Väktaren i norr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...