söndag 13 mars 2011

rum & trädgård 2011

medan maken var hemma med svärfar och motorsågen, åkte jag och svärmor på trädgårdsmässa i kista. här är vad jag kom hem med:

längtan efter våren fortsätter! fågelbon kan man inte ha för många av hemma (nu har jag två). liten prydnadsfågel slank visst också ner i påsen.


underbar balkansippa i hög glasvas. så söt att jag bara inte kunde motstå!


fyndade två fina mossfyllda "urnor" hos orchidéhuset. när det är mässans sista dag kan man pruta duktigt och få paketpris. tanken är att jag ska plantera några phalaenopsis i vardera krukan så stänglarna kan hänga ut över kanten...


en liten orchidé jag inte hört talas om tidigare fick också följa med hem. snöpligt nog minns jag inte namnet.


andra saker man skulle kunna ta med sig hem från mässan om man bara fick/hade plats:

snyggt och modernt insynsskydd i metall från wernamo design


fina rosa keramikkrukor att ställa i växthuset som jag ju inte har. än.


eller lite mossigt gröna kanske är roligare?

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket vackert, vilka fynd. De rosa krukor du såg till ditt växthus, jag var inne på gröna motsvarande, en hel hop i olika storlekar. De finns på Ulriksdal...

M v h Klöver Knekt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...