måndag 3 augusti 2009

jubel i busken

jag brukar känna mig lite nöjd över att vi har så mycket bra blommor för fjärilar i vår trädgård (man måste pyssla om dom små); lavendel, rosor, purpurklätt, malva, fackelblomster, salvia... så jag är van vid att ha en hel del fjärilar som fladdrar runt där hemma. och nog vet jag att syrenbuddleja även kallas för fjärilsbuske och är mycket uppskattad, men döm om min förvåning när jag idag räknade jag till inte mindre än 20(!) fjärilar samtidigt i vår buske!


det fladdrade runt huvudet varthän man tittade, det var som att stå mitt i ett fjärilshus!


rusade raskt efter kameran men lyckades bara fånga 8 stycken på bild samtidigt (jag tror i och för sig att det sitter några till på baksidan där dom inte syns så bra).


även humlor och bin verkar glada över vårt val av trädgårdsväxter!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...