fredag 31 oktober 2008

fägring stor

måste bara lägga upp en bild på min underbara dendrobium-orchidé på jobbet, som blommar om igen för första gången sen jag köpte den för lite drygt ett år sedan. inte nog med denna helt makalösa blomställning som håller på att välta krukan, det är dessutom en stängel till på väg (bra med lite motvikt)!


där hemma blommar min pinocchio troget igen för tilfället...


liksom min odontoglossum. nu för minst hundrade gången känns det som.


även svärmors julklappsorchidé från förrförra året håller en tidig föreställning i tomterött.


och min cymbidium som sedan länge vuxit ur krukan och som jag trodde stod på tok för mörkt bakom skorstensstocken, har äntligen förärat mig med med en kraftig blomstängel; den första sen jag köpte den... *lycklig*


därtill har de flesta av mina phalaenopsis också börjar få blomstänglar, men det hör ju mer till vanligheterna. :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...