tisdag 8 juli 2008

bröllopsdag

igår var makens och min första bröllopsdag. detta firade vi med att gifta oss i wow (world of warcraft), spelnördar som vi är. här följer lite bilder från eventet. loiosh och llynya är dom alias vi hade när vi först lärde känna varandra online. :D

här sitter vi utanför katedralen i stormwind och väntar. säkert lite nervösa båda två.

själva bröllopet var litet och intimt med bara bruden, brudgummen och två tillhörande vittnen.

dags att byta ringar...

sen åt vi såklart bröllopstårta - 'delicious chocolate cake'! :)

här är vi utanför vårt hotell lite senare på kvällen, på väg till 'the blue recluse' för bröllopsmiddag.

vi började med en liten drink på uteserveringen. det var så mysigt och stämningsfullt att sitta i skenet från magikernas torn mitt emot.

själva middagen åt vi inomhus. vi hade hela övervåningen för oss själva.

efter maten avslutade vi kvällen med en romantisk roddtur i kanalerna.

nästa dag passade vi på att gå lite i affärer innan vi skulle resa vidare på bröllopsresa.

här står vi på flygplatsen och väntar på att vår avgång skall ropas upp.

efter en lång resa nådde vi darnassus - alvernas venedig. det var väldigt vackert där med alla små broar och tempel.

självklart var vi tvungna att låta oss fotograferas med en av de berömda ancient protectors.

efter några dagar i huvudstaden åkte vi vidare till ratchet för lite safari. här står vi i vårt camp.

jag fick chansen att se giraffer på nära håll medan loiosh lekte med lejonen.

en dag åkte vi till en oas och badade. vattnet var kristallklart! men det var lite läskigt med sköldpaddorna som kröp omkring där. dom kunde bitas rätt ordentligt tydligen.

vidare med båt mot solnedgången.

mellanlandning i booty bay som är en typisk hamnstad utan så mycket sevärdheter. men det var roligt att besöka bazaaren.

resan avslutades i ironforge, loiosh hemstad. jag kunde inte låta bli att imponeras av de enorma statyer dom huggit ut ur berget. det var en upplevelse att se.

här är förresten en närbild på den underbara bröllopsklänningen! min bästa vän shinorah sydde den åt mig.