tisdag 17 juni 2008

i rabatterna

i rabatten på framsidan har jag ett hav av lavendel. dom övervintrade plantorna från förra året har fullkomligt exploderat och minst fördubblat sin storlek. dom som såg så otroligt gråa och vissna ut i våras...


fick dessutom en glad överraskning när jag skulle rensa ogräs där häromsistens; på den överblivna kala fläcken bredvid lavendeln och de numera vissna tulpanerna hade det rotat sig en massa violer som i hemlighet smugit över från grannen! tyckte dom var så söta att dom nog skall få bo kvar där.


så här fina är mina senast inköpta silvermarton. dom andra (bland annat svärmors bidrag) är på god väg men har en bit kvar. de har precis börjat få sina "tistelblad" nu.


bredvid martonen står den berömda okända liljan. men se! nu har det dykt upp tre rejäla blomstänglar som alla verkar antyda ljusa, kanske vita blommor...


och apropå liljor så hittade jag den här orangea friväxande lilla hyresgästen. ytterligare två exemplar har jag lyckats snoka mig till.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...