fredag 6 juni 2008

arachnofobia

i morse när jag satte mig vid datorn, såg jag plötsligt en stor luddig, svart klump uppe i ena hörnet i taket. min första panikslagna tanke var att det var mögel eftersom hörnet gränsar mot badrummet. när maken tittade efter var det i själva verket en stor fet spindel som satt mitt inuti sitt eget nät. men nätet såg mer ut som en klump med sockervadd och inte alls som spindelnät brukar.


maken insåg sen plötsligt att det där inte var ett vanligt spindelnät för att fånga mat i, utan ett spindelbo (det hördes ett lätt skrapande ljud och blev en gul liten slemmig trådklimp när man kom åt det)! det förklarade också varför spindeln hade en osedvanligt stor bakkropp som dessutom var lätt ljusgul. :P jag vägrade att ha hundratals nya hyresgäster inom loppet av några veckor så vräkning var det enda raka; fram med plastglaset och ut i trädgården, så långt från huset det gick att komma. är bara evigt tacksam att spindelhonan valt ett så synligt ställe att placera sitt bo. vad hade vi gjort om hon istället placerat det under sängen eller i garderoben??? 8-(

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...