fredag 29 februari 2008

vårkänslor

det är vår i luften! även fast jag egentligen är hemma och sjuk känner jag mig plötsligt helt spattig idag. måste vara ovanan att se solen sen ett halvår tillbaka. nu har den plötsligt lyst fyra dagar i rad. men det är inte bara jag som har drabbats av vårkänslor av de sakta stigande plusgraderna, för även i rabatten har det börjat spira...

tussluddiga knoppar på magnolian. ska bli underbart när de blommar sen!


svällande knoppar på en av syrenerna nere i trädgården. här kommer jag nog att stå som tjuren ferdinand om några månader.


den mystiska "liljan" har börjat kika upp ur jorden igen, säkerligen glad att slippa konkurrensen av allt för mycket ogräs i år.


och mina alliumlökar jag planterade har börjat titta upp ur myllan...


det här måste vara storebror. han har biffat på sig lite mer än sina systrar.


börjar verkligen bli hög tid att bestämma hur det ska se ut i övriga rabatter och lägga en beställning på de där ljuslila rosorna från rosenlust innan de tar slut...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...