onsdag 27 februari 2008

tjuvar i omlopp

tyvärr måste jag konstatera att vi har blivit utsatta för brott. stöld närmare bestämt. jag kan dock inte yttra mig om fler i vårt område har blivit drabbade eller om det rör sig om ett rent beställningsjobb. men i lördags hängde jag upp 6 stycken splitter nya talgbollar på terassen och någon gång under söndagen eller måndagen har tjuven/tjuvarna slagit till. i tisdags morse upptäckte jag nämligen att allt inte stod rätt till; fem av talgbollarna var spårlöst försvunna och de kvarvarande ledtrådarna visade tydliga tecken på "forced entry" och brukat våld.

bevismaterial 1-5:


tjuvarna fick, förutom de fem talgbollarna, även med sig ett utav plastnäten i flykten. plastnäten har, som ni tydligt kan se på kriminalteknikernas bilder, öppnats upptill vilket klart kan utesluta att eventuella fabrikationsfel skulle ligga bakom försvinnandet. troligtvis har tjuvarna slagit till i fullt dagsljus, vilket tyder på en god kännedom om området och de boendes vanor och arbetstider. polisen har säkrat vissa spår på platsen, men är i övrigt förtegen om utredningen. vittnen till händelsen saknas helt, men vissa detaljer i tillvägagångssättet kan tyda på att en pälsklädd grupp kan vara inblandad. gruppen är sedan tidigare känd av polisen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*leifGWPerssonStyle*
ekorrar, definitivt ekorrar.

voxgirl sa...

*med musse pigg-röst*
oh look plut... i mean sweetie, we've got squirrels in our tree! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...