tisdag 26 februari 2008

projekt: arbetsrummet del 2

titta, titta! nu ser man skrivbordet också! maken började härom veckan rensa upp bland den stadigt växande pappershögen på skrivbordet. sorterade och satte in i pärmar (som ställdes in i våra nyinköpta bokhyllor). duktigt! jag ville självklart inte vara sämre jag, utan ägnade sex timmar av söndagen åt en i det närmaste arkeologisk utrgrävning av alla viktiga papper jag samlat på hög de senaste åren. bottensedimentet mestod av gamla räkningar och kvitton från 2002 (vilka raskt åkte i sopkorgen).


så nu sitter alla papper snyggt sorterade i olika pärmar; en för räkningar av olika slag, en för deklarationer, lönespecar, årsbesked och liknande och en för kontrakt, anställningsbevis, utlåtanden etc. räkningarna är snyggt hålslagna och sorterade inte bara i kronologisk ordning utan först även uppdelade i kategorier: studielån, fackavgifter, försäkringar, el, telefon osv. gissa om jag känner mig nöjd! nu gäller det bara att inte slarva och börja bygga nya högar. dagens sannning: "varje hög börjar med ett papper på fel ställe" :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...